wtorek, 16 czerwca 2020

" Letnie zapachy"- wotorek ,16.06.2020r /realizacja podstawy programowej

Dyżur telefoniczny dla Rodziców :
M. Andruszkiewicz:   Poniedziałek  (11:00- 11:30)  Piątek (10:30- 11:00)
B. Cieślukowska: Poniedziałek  (11:30- 12:00) Środa  (11:30- 12:00) Piątek (11:00- 11:30)


WITAM SERDECZNIE   RODZICÓW
I    WSZYSTKIE    ŻABKI!!







Bal na łące –piosenka na powitanie



Ćwiczenia oddechowe „ Wąchamy Kwiaty.

Dzieci wyobrażają sobie łąkę i wąchają jej zapachy, wykonując powolny wdech nosem i powolny wydech ustami. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Regulowanie wdechu i wydechu.



Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt żyjących na łące

    Na początku rodzic zadaje dziecku kilka zagadek słownych, a następnie proponuje, aby,  dziecko samodzielnie  wymyślało zagadki./ Motywowanie do logicznego myślenia.

Zabawa w skojarzenia „Zapach to…”
Dziecko podaje swoje pomysły a rodzic je zapisuje, 


 Zabawa badawcza „Czym pachnie powietrze?" 

p. wentylator  lub wachlarz , słoiki z „zapachami”np. z musztardą, dżemem, przecierem pomidorowym….

  Najpierw R. włącza wentylator ( lub mocno wachluje wachlarzem) i prosi, aby dziecko  powąchało powietrze i odpowiedziało na pytanie, czy powietrze pachnie? Następnie R. po kolei otwiera  słoiczki , a dziecko  wącha , rozpoznaje kolejno  zapachy    i próbuje je     nazwać.
Wniosek: powietrze samo nie pachnie, ale przenosi różne zapachy (dzięki wentylatorowi dzieje się to szybciej).





Zabawa plastyczna „Wachlarze” – wykonanie wachlarza poprzez złożenie 
kartki według instrukcji

  Rodzic pomaga dziecku pomaga złożyć kartkę kolorowego papieru w harmonijkę i spiąć je z jednej strony spinaczem. Dziecko sprawdza doświadczalnie, czy zrobione przez nie wachlarze ułatwiają roznoszenie się zapachów./ pryskamy perfumkę, a dziecko a dziecko wachluje powietrze i roznosi zapach  po całym pokoju..

Ćwiczenie grafomotoryczne w kartach pracy   -KP4 s. 32


DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !!!  


Opracowała  i opublikowała Anna Bogdan


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz