wtorek, 9 czerwca 2020

Pożyteczna dżdżownica -wtorek 9 czerwca 2020r./ Realizacja podstawy programowej




Dyżur telefoniczny dla Rodziców :
M. Andruszkiewicz:   Poniedziałek  (11:00- 11:30)  Piątek (10:30- 11:00)
B. Cieślukowska: Poniedziałek  (11:30- 12:00) Środa  (11:30- 12:00) Piątek (11:00- 11:30)


WITAM  SERDECZNIE  RODZICÓW 
I    WSZYSTKIE  ŻABKI!!!



 Piosenka na powitanie 

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

 




Ćwiczenia oddechowe „ Piórko”  
 Dzieci dmuchają na piórko położone na dłoni / może być mały  lekki papierek

Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
1)W nocnej ciszy łowi myszy/kot
 2)Dobre ma  zwyczaje – ludziom mleko daje/krowa
3)Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana, przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana/świnka
4)Za kości rzucone dziękuje ogonem/pies
5)Zawsze blisko  krowy i ogonem miele , każdy już odgadnie bo to przecież /ciele




 Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”

Osoby w parze ( Rodzic – dziecko ) przyjmują pozycję przysiadu naprzeciwko siebie i dotykają się otwartymi dłońmi. Na sygnał każda z osób próbuje odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę i usiadł na podłodze.


   Pożyteczna dżdżownica-  prezentacja multimedialna/ oglądanie filmiku


     - Rozmowa kierowana  o środowisku życia dżownicy
Rodzic  zadaje pytania, Dziecko odpowiada
  -Jak wygląda dżdżownica? Czy ma głowę, tułów? – Jak się porusza? Czy ma nogi? – Gdzie żyje? (pod ziemią) – Dlaczego tam żyje? Czego nie lubi? (światła)
 - Gdzie można spotkać dżdżownice? (np. w ogrodzie, na grządkach) 


„Głodne maluchy” – zabawa dźwiękonaśladowcza/ utrwalanie nazewnictwa młodych zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie,

 karta pracy KP4 s. 36,

 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !!! DO JUTRA!

Opracowała  i opublikowała Anna Bogdan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz