wtorek, 21 kwietnia 2020

21.04.2020.- wtorek

         WITAMY WSZYSTKIE " ŻABKI" we wtorek!

Naszym dzisiejszym tematem będzie- " Tablet i smartfon".


Na początek naszego spotkania proponujemy " Gimnastykę z pluszakami"
Dziś będzie to zabawa "Winda"
Usiądźcie na podłodze z wyprostowanymi nogami, włóżcie maskotkę między stopy. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnoście i opuszczajcie stopy, starając się utrzymać pluszaka.

   Następnie zapraszamy do obejrzenia ilustracji pt.: " Co to za urządzenie elektroniczne?"


 Są to urządzenia elektroniczne z których często  korzystamy i które ułatwiają i umilają  nam codzienne obowiązki, jednak należy pamiętać, aby sięgać po nie w sposób rozsądny i w odpowiednich porach dnia.
Teraz policzcie:
- ile na obrazku jest telefonów, laptopów,tabletów?
- w jakim celu  możemy z nich korzystać?
- czy musimy pytać rodziców zanim skorzystamy z tych urządzeń?
- czy stosujecie zwroty grzecznościowe ( proszę, dziękuję) aby poprosić rodziców o te urządzenia?
- czy długie korzystania z tych urządzeń jest zdrowe?

Teraz zapraszamy Was do wiersza Agnieszki Frączak pt.: " Halo, kto mówi?"

 Halo! Kto mówi?
– Halo, halo! Czy jest Krycha?
– A kto mówi?
– Ja! Nie słychać?
– Krysia śpi… jest środek nocy.
– Eee… kwadransik po północy…
Nigdy nie śpię o tej porze,
Więc i Krycha spać nie może!
To co, mogę z nią pogadać?
Halo!
Czy rozmawiasz przez komórkę,
czy słuchawkę masz ze sznurkiem,
czy do kumpla dzwonisz z budki,
by pogadać pół minutki,
czy wygodnie siedzisz w domku
i obdzwaniasz tłum znajomków –
najpierw przedstaw się. Koniecznie!
Bo (choć brzmi to niedorzecznie)
trudniej poznać cię po głosie
niż po uszach lub po nosie.
                     Agnieszka Frączek


A oto pytania do wiersza. Spróbujcie odpowiedzieć:

- jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi?
- czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła?
- dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoś dzwonimy?
- kiedy zadzwonił telefon?
- czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy?
- co zrobić, jeśli sprawa jest naprawdę pilna i nie można z nią zaczekać do rana?


              Teraz zapraszany Was i Rodziców   do" ƒRozmowy telefonicznej" 


 Dzieci  i rodzice muszą zaopatrzyć się  w telefon( może być zwykły drewniany klocek- telefon)
 Na sygnał rodzica( naśladuje dzwoniący telefon)  dziecko podnosi telefon i mówi: Halo!.
 Po wysłuchaniu informacji podanej przez rodzica dzieci próbują za pomocą mimiki oraz ruchów całego ciała zademonstrować reakcję na usłyszaną informację. Przykładowe informacje:
Babcia się rozchorowała i musi leżeć w łóżku (smutek);
Rodzice mają dla ciebie niespodziankę (radość);
Brat zepsuł twoją ulubioną zabawkę (złość);
Po okolicy biega groźny pies (strach).

  Nawiązując do zabawy wykonajcie zadanie w kartach pracy (KP 4, s.3) Określcie uczucia i wklejcie obrazki w odpowiednie miejsca. Mam nadzieję, że potraficie już nazywać swoje emocje.

     Życzymy miłej zabawy,pozdrawiamy, Was i do usłyszenia jutro.
M.Andruszkiewicz.
B.Cieślukowska.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz