M. Andruszkiewicz: Poniedziałek (11:00- 11:30) Piątek (10:30- 11:00)
B. Cieślukowska: Poniedziałek (11:30- 12:00) Środa (11:30- 12:00) Piątek (11:00- 11:30)
WITAM SERDECZNIE RODZICÓW
I WSZYSTKIE ŻABKI!!
Bal na łące –piosenka na
powitanie
Ćwiczenia oddechowe „ Wąchamy
Kwiaty.
Dzieci wyobrażają sobie łąkę i wąchają jej zapachy,
wykonując powolny wdech nosem i powolny wydech ustami. Ćwiczenie powtarzamy
kilka razy. Regulowanie wdechu i wydechu.
Rozwiązywanie zagadek
słownych dotyczących zwierząt żyjących na łące
Na początku rodzic zadaje dziecku kilka
zagadek słownych, a następnie proponuje, aby, dziecko samodzielnie wymyślało
zagadki./ Motywowanie do logicznego myślenia.
Zabawa w skojarzenia „Zapach
to…”
Dziecko podaje swoje pomysły a rodzic je zapisuje,
Zabawa badawcza „Czym pachnie powietrze?"
p. wentylator lub wachlarz , słoiki z „zapachami”np. z
musztardą, dżemem, przecierem pomidorowym….
Najpierw R. włącza wentylator ( lub mocno wachluje
wachlarzem) i prosi, aby dziecko
powąchało powietrze i odpowiedziało na pytanie, czy powietrze pachnie?
Następnie R. po kolei otwiera słoiczki ,
a dziecko wącha , rozpoznaje
kolejno zapachy i próbuje je nazwać.
Wniosek: powietrze samo
nie pachnie, ale przenosi różne zapachy (dzięki wentylatorowi dzieje się to
szybciej).
Zabawa
plastyczna „Wachlarze” – wykonanie wachlarza poprzez złożenie
kartki według instrukcji
Rodzic
pomaga dziecku pomaga złożyć kartkę kolorowego papieru w harmonijkę i spiąć je
z jednej strony spinaczem. Dziecko sprawdza doświadczalnie, czy zrobione przez
nie wachlarze ułatwiają roznoszenie się zapachów./ pryskamy perfumkę, a dziecko a dziecko wachluje powietrze i roznosi zapach po całym pokoju..
Ćwiczenie
grafomotoryczne w kartach pracy -KP4 s. 32
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !!!
Opracowała i opublikowała Anna Bogdan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz