M. Andruszkiewicz: Poniedziałek (11:00- 11:30) Piątek (10:30- 11:00)
B. Cieślukowska: Poniedziałek (11:30- 12:00) Środa (11:30- 12:00) Piątek (11:00- 11:30)
WITAM SERDECZNIE RODZICÓW
I WSZYSTKIE ŻABKI!!!
Piosenka na powitanie
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Ćwiczenia oddechowe „ Piórko”
Dzieci dmuchają na piórko położone na dłoni /
może być mały lekki papierek
Rozwiązywanie zagadek o
zwierzętach z wiejskiego podwórka.
1)W nocnej ciszy łowi myszy/kot
2)Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje/krowa
3)Mieszka w chlewiku
tłuścioszka znana, przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana/świnka
4)Za kości rzucone dziękuje ogonem/pies
5)Zawsze blisko
krowy i ogonem miele , każdy już odgadnie bo to przecież /ciele
Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto
silniejszy?”
Osoby w parze ( Rodzic – dziecko ) przyjmują
pozycję przysiadu naprzeciwko siebie i dotykają się otwartymi dłońmi. Na sygnał
każda z osób próbuje odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę i usiadł
na podłodze.
Pożyteczna dżdżownica-
prezentacja multimedialna/ oglądanie
filmiku
- Rozmowa kierowana o
środowisku życia dżownicy
Rodzic
zadaje pytania, Dziecko odpowiada
-Jak wygląda dżdżownica? Czy ma głowę, tułów?
– Jak się porusza? Czy ma nogi? – Gdzie żyje? (pod ziemią) – Dlaczego tam żyje?
Czego nie lubi? (światła)
- Gdzie można spotkać dżdżownice? (np. w
ogrodzie, na grządkach)
„Głodne maluchy”
– zabawa dźwiękonaśladowcza/ utrwalanie nazewnictwa młodych zwierząt
zamieszkujących gospodarstwo wiejskie,
karta pracy KP4 s. 36,
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !!! DO JUTRA!
Opracowała i opublikowała Anna Bogdan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz