piątek, 8 maja 2020

08.05.2020- piątek

Witamy nasze "Żabki" i Rodziców w piątek!

Tematem dzisiejszych propozycji będzie "Książki w akcji"
Na początek zapraszamy do "Bajkowej gimnastyki"
Spróbujcie naśladować Kubusia Puchatka,który jest raz głodny,a innym razem najedzony (napinanie i rozluźnianie mięśni brzucha), następnie Kota w butach-wykonajcie koci grzbiet (naprzemiennie zaokrąglanie i prostowanie pleców w pozycji podpartej w klęku). Na koniec naśladujcie Królową Śniegu,która mrozi świat swoim oddechem (nabierajcie powietrze nosem i wypuszczajcie ustami).

Zapraszamy teraz do wysłuchania wiersza Jana Huszczy


 Skarga książki
Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozaginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś, ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie. 


  Jak należy dbać o książki? – dobre rady na podstawie wysłuchanego wiersza.

 Dlaczego książka była taka nieszczęśliwa, skoro dzieci lubiły ją czytać?. Jak należy postępować z książką? Jakie macie dobre rady, żeby książka nie była smutna?
 Dobre rady dzieciom, które zostały wymienione w wierszyku, np.:
 Florku, bardzo proszę, następnym razem umyj ręce, zanim zaczniesz mnie oglądać. Jasiu, wyprostuj rogi moim kartkom, a następnym razem, gdy będziesz chciał zaznaczyć jedną z moich stron, użyj zakładki.

   Książki na półki – zabawa skoczna.
Rozłóżcie na podłodze różne książki,a następnie przeskakując przez nie obunóż,recytujcie wierszyk wymieniający kolejne liczebniki:


Na półkach w bibliotece                                            
Na pierwszej – słowniki,
Na drugiej – poradniki,
Na trzeciej – przewodniki,
Na czwartej – powieści,
Na piątej – gazety różnej treści,
Na szóstej – każdy wiersz się zmieści.
Magdalena Ledwoń


"Jaka to książka?"-zapraszamy Was teraz do zabawy rozwijającej wyobraźnię. Obejrzyjcie ilustrację na okładce książki przedstawionej w Waszych Kartach Pracy cz.4 str.13.Wymyślcie,o czym może opowiadać książka,nadajcie jej tytuł i dokończcie rysować projekt okładki.

  Nietypowo z książką – zabawa ćwicząca mięśnie grzbietu.



Ułóżcie sobie książkę na głowie i spacerujcie z nią po pokoju. Starajcie się nie podtrzymywać
książki rękoma.  Stąpajcie jak najostrożniej, tak by książka nie spadła i nie uszkodziła się.

Przed nami weekend, więc więcej wolnego czasu.  Zapraszamy do eksperymentów z wodą i papierem. Możecie wyczarować niesamowite "cuda". Powodzenia!
 Oto link:
 https://youtu.be/heBm0aUpvic


Dziękujemy za wspólną zabawę!Życzymy miłego weekendu!
Ściskamy  Was serdecznie!!!

Dyżur telefoniczny:
 Od poniedziałku do środy  w godz.:13-14

B. Cieślukowska (504 291 620)
M. Andruszkiewicz( 660 115 990)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz