środa, 20 maja 2020

20.05.2020- środa

   Dzień dobry "Żabkom" i Rodzicom we środę!
 Dyżur telefoniczny dla Rodziców codziennie od 13 do 14.

Mam nadzieję, że macie dobry humor i jesteście gotowi do wspólnej zabawy.
Tematem dzisiejszych zabaw będzie: " Raz,dwa- rodzina sto dwa"
  Aby trochę poruszać się zapraszamy na "Górską wspinaczkę"– zabawa z elementem równowagi.
Należy  ułożyć  na podłodze wąską drogę ze skakanek( mogą być wstążki, szaliki itp). Pomyślcie sobie, że jesteście na górskiej wycieczce i musicie wspiąć się na wysoką górę. Musicie podejść wąską ścieżką  nad przepaścią i trzeba bardzo ostrożnie po niej przejść. Stawiajcie stopę przed stopą, aby nie wypaść na zewnątrz. Wracajcie  na początek dróżki  we wspięciu na palcach i powtarzają ćwiczenie kilka razy.

ƒKalambury – zagadki słowno-obrazkowe.
 Dziecko opisuje słowami lub ruchem wybrane zwierzątko, nie podając jego nazwy, a Rodzic odgaduje, o jakie zwierzątko chodzi.
Obrazki do kalamburów:



Zachęcamy do wysłuchania wiersza pt.: "Moja rodzina" Ireny Zbroszczyk

Mama, tata oraz brat
to rodzina – to mój świat.
Wszyscy razem się kochamy,
bardzo sobie pomagamy.
Mama jest od przytulania
i buziaków nam dawania.
Tata nosi nas na rękach,
chociaż czasem trochę stęka.
Brat choć starszy, to jest miły.
Ma odwagę, dużo siły.
Wciąż wymyśla fajne sprawy
i zadania, i zabawy.
Mruczek to rodzinny kotek,
który zabrał babci motek,
lecz nie zrobił z wełny szala,
tylko z motkiem długo szalał.
Babcia z dziadkiem przyjeżdżają
i nas wtedy zabierają
na pikniki i spacery,
hulajnogi i rowery.
Gdy rodzinka jest w komplecie,
to nie często – sami wiecie…
Wtedy teatr odwiedzamy
albo razem w scrabble gramy.
I tak mija nam ten czas.
Raz jest kino,
a raz las.
Lecz nieważne, co robimy.
Razem dobrze się bawimy.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Kto należy do rodziny chłopca?
Co rodzina lubi robić razem?

Co dzieci robią z babcią i dziadkiem?
Czy chłopiec lubi swoją rodzinę?.


ƒCo robimy z mamą i tatą – zabawa słownikowa ( KP4 s. 24)
Uzupełnianie i opowiadanie historyjki obrazkowej.
Dzieci mają za zadanie opowiedzieć , co widzą na obrazku. Uzupełniają braki w obrazkach elementami z wyklejanki.
Dzieci mogą opowiedzieć , co robią rodzice, co robią dzieci na pierwszym, a co na ostatnim obrazku. Czy podoba Wam się wspólna zabawa z rodzicami?. Czy Wy też lubicie wykonywać z rodziną podobne prace?.

Zapraszamy do piosenki" Hyc,tup,klap", którą prezentują "Śpiewające brzdące"

link do piosenki:
https://youtu.be/WeRYx4rZRSc

Piosenka jest bardzo wesoła, z łatwością nauczycie się refrenów.Powodzenia!

 Na koniec naszego spotkania zapraszamy do zabawy paluszkowej "Rodzina".
Mam nadzieję, że przypomnicie sobie ten wierszyk, uczyliśmy się go w "maluszkach".
Dzieci recytują treść wierszyka, pokazując jednocześnie palce dłoni, zaczynając od kciuka:

Ten pierwszy to dziadziuś (kciuk)
A obok – babusia (palec wskazujący)
Największy to tatuś (palec środkowy)
A przy nim mamusia (palec serdeczny)
A to jest dziecinka mała (palec mały)
Tralala la lala lala…
A to – moja rączka cała (cała dłoń)
Tralalala lala lala…

 Dla chętnych dzieci:
Utrwalenie piosenki i wiersza z okazji "Dnia Mamy"


„Dziś dla Ciebie, Mam” -Włodzimierz Ścisłowski
Dziś dla ciebie, Mamo,

świeci słońce złote,

dla ciebie na oknie

usiadł barwny motyl.

Dziś dla ciebie, Mamo,

płyną białe chmurki,

a wiatr je układa

w świąteczne laurki.

Dziś dla ciebie, Mamo,

śpiewa ptak na klonie

i dla ciebie kwiaty

pachną też w wazonie.

Dzisiaj, Droga Mamo,

masz twarz uśmiechniętą –

niechaj przez rok cały

trwa to twoje święto!”


link do piosenki "Jesteś Mamo skarbem mym"
https://youtu.be/RvHfN-4Va4g

tekst piosenki:

„Jesteś mamo skarbem mym”
Ι
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę

Ref.: Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
* * *
ΙΙ
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz…


To wszystko z naszych propozycji na dzisiaj. Zapraszamy na  jutro wszystkie "Żabki"!
M. Andruszkiewicz
B.Cieślukowska







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz