wtorek, 12 maja 2020

12.05.2020.- wtorek

Witamy wszystkie "Żabki" i Rodziców  we wtorek!
Tematem dzisiejszych proponowanych zabaw będzie-"Kim zastane, kiedy dorosnę"


 Zaczynamy od " Zawodowej gimnastyki"

 "Kurier dostarczający paczkę" – dzieci wyciągają ręce w górę, a następnie wykonują skłon w przód w taki sposób, aby tułów i nogi utworzyły kąt prosty.
"Fryzjer tnący nożyczkami" – dzieci przyjmują pozycję leżącą na plecach, unoszą wyprostowane nogi
i wykonują delikatne wymachy na boki, tzw. nożyce.

Teraz zapraszamy do wysłuchania wierszy "Zawody"  Zbigniewa Dmitrocy.  Postarajcie się zapamiętać, jak najwięcej zawodów  w nich wymienionych.
 
Aktor
Aktor w życiu i na scenie
Gra bez przerwy przedstawienie,
Po oklaskach lubi sobie
Pożartować w garderobie.


Elektryk
Kiedy światło w domu znika,
Trzeba wezwać elektryka,
Bo ten pan się na tym zna
I prąd znajdzie się raz dwa!


Lekarka
Gdy ktoś stuknie się, skaleczy,
Pani doktor go wyleczy,
Bo ta pani zna sposoby
I lekarstwa na choroby.


Piekarz
Piekarz w nocy nie śpi wcale,
Piecze bułki i rogale,
A najwięcej piecze chleba,
Bo najwięcej go potrzeba!


Weterynarz
Gdy koń kaszle lub kuleje,
Kiedy chory pies nic nie je,
Weterynarz nawet w nocy
Nie odmówi im pomocy.


Pamiętacie ile zawodów wymieniono w wierszu ? Który wierszyk podobał się Wam najbardziej? Może mieliście ciekawe spotkanie z przedstawicielami tych zawodów?


ƒJakie zawody chcielibyście wykonywać? – zabawa z piłką.



Dziecko z Rodzicem ( można też zaprosić do zabawy  rodzeństwo) podają do siebie piłkę nogą stojąc w  odstępie. Wspólnie liczą podania. Osoba, która przyjmie piłkę jako 10, może opowiedzieć , kim chciałaby zostać w przyszłości i dlaczego. Wyjaśnia, co jej się podoba, w wybranym zawodzie.

 

 ƒKomu jest to potrzebne? – zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia.

 Prosimy  dzieci, żeby wymieniły co najmniej trzy zawody, które spełniają określone kryterium:
 Kto powinien w pracy nosić kask ochronny?
 Kto w swojej pracy ma styczność z chlebem?

 Kto w pracy musi nosić fartuch?. 
Zadaniem dzieci jest jak najszybsze wymienienie jak największej liczby zawodów. Dzieci mogą wyjaśnić, dlaczego wymienione przez nauczyciela atrybuty są niezbędne w pracy danej osoby.

ƒƒPracownicze atrybuty – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Prosimy dzieci aby nazwały  atrybuty charakterystyczne dla określonych zawodów i podają nazwę zawodu
właściwego dla danego atrybutu. Zadaniem dzieci jest porównanie wyglądu dwóch tabelek i wklejenie
w puste miejsca tych przedmiotów, których brakuje. Ważne jest, aby po wykonaniu zadania obie tabelki
wyglądały identycznie. KP4 s. 16

 ƒTkaninowa ścieżka – zabawa sensoryczna.

Dzieci otrzymują( jeśli to jest dostępne) różne rodzaje skrawki materiałów, np. jedwab, muślin, plusz, sztruks, jeans. Badają ich fakturę za pomocą zmysłu dotyku. Wykorzystują określenia dla nazwania ich właściwości, np.: gładki, rozciągliwy, delikatny, wytrzymały. Na koniec układają na dywanie ścieżkę z wykorzystaniem tkanin.Dzieci mogą  przejść po tej ścieżce z zawiązanymi oczyma i spróbować rozpoznać właściwości tkanin za pomocą stóp.



 Serdecznie dziękujemy! Zapraszamy na jutro! Pozdrawiamy!


Dyżur telefoniczny:
 Od poniedziałku do piątku  w godz.:13-14
M. Andruszkiewicz
B. Cieślukowska 










Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza