środa, 27 maja 2020

27.05.2020.- środa

Witamy "Żabki" i Rodziców we środę!
Dyżur telefoniczny dla Rodziców:

M. Andruszkiewicz:   Poniedziałek  (11:00- 11:30)  Piątek (10:30- 11:00)
B. Cieślukowska: Poniedziałek  (11:30- 12:00) Środa  (11:30- 12:00) Piątek (11:00- 11:30)


Temat dzisiejszych zabaw to"Zobacz Mamo"

 Zaczynamy od zabaw z serii "Zobacz mamo, jacy jesteśmy sprawni"



 "Tak pracuje mój brzuszek" – zabawa ruchowa.Dzieci układają się na plecach na dywanie. Układają sobie małego pluszaka  na brzuchach. Na sygnał napinają mięśnie brzucha w taki sposób, aby pluszak uniosły się w górę. Po chwili rozluźniają mięśnie. Ćwiczenie należy powtórzyć osiem razy.
"Mam prosty kręgosłup" – zabawa ruchowa.
Dzieci układają sobie pluszaka na głowach i prostują kręgosłup. Spacerują swobodnie z pluszakiem na głowie. Jeżeli pluszak upadnie, można go podnieść, chwytając palcami stóp.

ƒ
„Zobacz, mamo!” Magdaleny Ledwoń.– słuchanie opowiadania

Zobacz mamo!
Króliczek namalował obrazek. „Jest taki piękny jak moja mama” – pomyślał i natychmiast postanowił

pokazać go mamie. Zabrał malowidło ze stolika i pokicał do kuchni, gdzie mama przygotowywała na podwieczorek ciasto marchewkowe. „Mamo, mamo zobacz! Ten obrazek namalowałem dla ciebie!” – krzyczał już z korytarza. Mama odwróciła się i rzuciła okiem na dzieło synka. „Piękny – powiedziała – co się na nim znajduje?” „Ogródek. Z kwiatami. Taki jak twój” – dopowiedział dumny ze swego dzieła króliczek.
Królicza mama uśmiechnęła się. A Króliczek przypomniał sobie, że w ogrodzie, tuż obok kapusty, rosną piękne kwiaty, które mama zasadziła wiosną. Może z nich zrobić wspaniały bukiet. Wypadł z domu niczym strzała, zanim mama zdążyła kiwnąć głową, że zgadza się na jego wyjście na dwór. Po chwili Króliczek wpadł do kuchni niosąc pełne naręcza kwiatów. „Mamo, mamo zobacz! Te kwiaty są dla ciebie”. Mama odwróciła się do synka, a na jej twarzy widać było zmieszanie. Nie wiedziała, czy dziękować mu za prezent, czy nakrzyczeć na niego za błoto na dywanie, które przyniósł na łapkach z ogródka i za wyrwanie jej ulubionych konwalii, wprost z rabatki przed domem. Ale Króliczek, nie zwracając uwagi na minę mamusi, podbiegł do zlewu, napełnił wodą słoik, który mama włożyła do zmywarki i wcisnął do niego kwiaty.

„Mamo, mamo zobacz, jaki jestem szybki” zdążył jeszcze krzyknąć zanim wypadł z domu z powrotem
na podwórko. A mama? A mama zobaczyła swoje ulubione kwiaty wciśnięte niedbale w brudny słoik
po marynowanej marchewce z dzisiejszego obiadu, błoto z ogródka na podłodze, plamy z farb w przedpokoju, które spłynęły z Króliczkowego obrazka, gdy niósł go do kuchni. Nie mówiąc już o tym,
że zobaczyła w pokoju synka rozrzucone na stoliku plakatówki i pędzle, a w ogrodzie podeptaną rabatkę
z konwaliami.
„Króliczku, synku, zobacz!” – zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. „A co?” – synek
strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. „Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę”
– odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość?

ƒ"Miłe niespodzianki" – rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania.
Zastanówcie  się:
Dlaczego mamusia nie ucieszyła się z niespodzianek przygotowanych dla niej przez synka?
Co Króliczek powinien zrobić, żeby mama cieszyła się jednak z prezentu, który od niego dostała?
Czy Wam  też czasami zdarza się zrobić coś, co zamiast ucieszyć mamę, sprawia jej przykrość?
Dlaczego tak się dzieje? (bo np. jesteśmy nieuważni, przysparzamy mamie pracy)
Co należy wtedy zrobić (np. przeprosić, porozmawiać, przytulić się, pomóc w sprzątaniu).


"ƒCo by było, gdyby..." – zabawa  rozwijająca umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań.
Przedstawimy Wam teraz  różne sytuacje z życia króliczej rodziny. Zadaniem Waszym  jest wyjaśnienie królikowi, co się stanie, kiedy takie wydarzenie zaistnieje i jak powinien się zachować.
Udzielcie rad królikowi, aby mogły określić, jakie zachowania należy podjąć, a jakie nie.



Razem z mamą wieszam pranie na sznurku w ogródku. Co by było, gdybym upuścił skarpetkę na ziemię? Pomagam mamie wyjąć kubki ze zmywarki i włożyć je do szafki. Co by było, gdybym upuścił przez nieuwagę kubek?
Wracam do domu po całym dniu spędzonym w marchewkowym przedszkolu. Za mną idzie mama i niesie ciężkie zakupy.  Co się stanie, jeśli zostawię buty na środku norki? 
Biorę kąpiel w wannie i bawię się w piratów. Wychlapałem na podłogę wodę. Co będzie, jeśli ktoś
wejdzie w rozlaną wodę?

Podlewam marchewkę w ogródku. Co się stanie jeśli, za bardzo przechylę konewkę?
Sadzę z mamą kwiaty w doniczce. Co się stanie, jeśli nie będę uważać przy wsypywaniu ziemi do doniczki?. 


ƒ"Rabatki dla mamy" – zabawa grafomotoryczna.(KP4 s. 20)
Dzieci wykonują zadania w kartach pracy: nazywają widoczne na obrazkach kwiaty, a także kolorują
na czerwono wszystkie róże, a na żółto – wszystkie tulipany. Stokrotki mają pozostać niepokolorowane.
 Powodzenia!

Do zobaczenia jutro! Czekamy!
M. Andruszkiewicz
B. Cieślukowska        









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz