piątek, 22 maja 2020

22.05.2020.-piątek


Witamy nasze "Żabki" i Rodziców w piątek! 
Dyżur telefoniczny dla rodziców codziennie od 13do 14

Zbliża się weekend, ale mamy nadzieję, że macie siłę aby razem  z nam pobawić się.
 Dzisiejsze zabawy mają tytuł" "Moja rodzina mnie kocha"
 

Jak zwykle na początek gimnastyka -"Rozgrzewka z PIPI"

link do zabawy ruchowej:
https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

 ƒMyjemy podłogę – ćwiczenie stóp.
Dzieci siedzą w siadzie skulnym. Naprzemiennie wysuwają nogi  w przód, w tył, w prawo, w lewo.
"Czyszczą podłogę" dla mamy.


 ƒ"Cieszę się, gdy….. Smucę się, gdy…"– zabawa .

 
Do tej zabawy potrzebne będą " wesołe' i "smutne" minki. Możecie je szybko zrobić. Odrysujcie na kartce kółeczka  i narysujcie na nich uśmiech i smutek, możecie je wyciąć.  Rodzic wypowiada zdania. Dzieci za pomocą  wesołej  i smutnej minki wyrażają swoje uczucia.

Przykładowe zdania:
Jedziemy z rodziną na wycieczkę.
Dostałam od babci przytulankę.
Tata nie może pójść z nami do kina.
Mama przeczytała mi piękną bajkę.
Na moje urodziny nie przyjedzie dziadek.
Wczoraj zachorował mój kotek Mruczek.
Moja siostra narysowała dla mnie rysunek.
Brat nie chciał się ze mną bawić.
Tatuś przywiózł mi z podróży piękną muszlę.


Powtórzymy teraz piosenkę" Hyc,tup,klap"-"Śpiewających brzdący"
link do piosenki:
https://youtu.be/WeRYx4rZRSc

ƒBąbelki – zabawa oddechowa.
 

Każde dziecko otrzymuje kubeczek z małą ilością wody oraz słomkę. Na hasło dane przez Rodzica
dzieci wciągają powietrze nosem i wydmuchują przez słomki, robiąc bąbelki w kubeczkach.
                                                      Udanych bąbelków!

ƒƒMoja rodzina – twórcze przekształcanie figur geometrycznych.
 
Do tej zabawy potrzebne będą: figury geometryczne( są w Wyprawce nr.10) kartka,klej, kredki.
Dzieci mają za zadanie stworzyć różne obiekty i postacie z figur. Jak ułożą na kartce mogą przykleić i dorysować dowolne elementy.Oczywiście przypominamy nazwy figur geometrycznych.
                                                                                          Powodzenia!

Do utrwalenia dla chętnych dzieci:


„Dziś dla Ciebie, Mam” -Włodzimierz Ścisłowski- wiersz
Dziś dla ciebie, Mamo,

świeci słońce złote,

dla ciebie na oknie

usiadł barwny motyl.

Dziś dla ciebie, Mamo,

płyną białe chmurki,

a wiatr je układa

w świąteczne laurki.

Dziś dla ciebie, Mamo,

śpiewa ptak na klonie

i dla ciebie kwiaty

pachną też w wazonie.

Dzisiaj, Droga Mamo,

masz twarz uśmiechniętą –

niechaj przez rok cały

trwa to twoje święto!”


Link do piosenki "Jesteś Mamo skarbem mym"

https://youtu.be/RvHfN-4Va4g

Słowa do piosenki:


„Jesteś mamo skarbem mym”
Ι
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę

Ref.: Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam
* * *
ΙΙ
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz…


 Dziękujemy za kolejny tydzień zabaw!Chociaż nie widzimy się , to mamy nadzieję, że dobrze się bawicie! Do zobaczenia w następnym tygodniu! Udanego weekendu!                        



M. Andruszkiewicz
B. Cieślukowska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz